Telefon de contacte 664 593 108
Mail: pah.caldesdemontbui@gmail.com.
Ens reunim els dimarts a l´Ateneu Centre Democràtic i progressista a partir de les 19:00.

diumenge, 30 d’octubre del 2011

Acta assemblea Plataforma Afectats per la Hipoteca 26/10/2011


Ens presentem tots els assistents a la reunió i expliquem les raons que ens
motiven per iniciar la PAH a Caldes. Posteriorment, s’explica que a Caldes hi
ha hagut 6 famílies desnonades i que en breu n’hi haurà més; per aquests
motius s’han imprès els documents de la web de la PAH per tal de crear la
plataforma a Caldes.
Els principis bàsics de la plataforma són:
1. Assumir el manifest es troba a la web de la PAH, bàsicament explica
els objectius de la plataforma que són, resumidament, mediar de
forma pacífica davant d’un desnonament, assessorar i fer públic el
conflicte.
2. Associació apartidista La PAH és una associació apartidista i per
tant:
a. No participarà en actes electorals
b. No recolzarà partits polítics
c. EL portaveu no serà militant de cap partit
3. Sense ànim de lucre Només es rebran donacions per pagar el
material, les col·laboracions que realitzin les persones són
completament voluntàries i no retribuïdes.
4. No violència la nostra actuació serà mitjançant l’ús de la resistència
pacífica.
S’obre el torn de paraula per tal d’analitzar els objectius de la plataforma i
es presenten propostes.
Actualment, l’objectiu principal és donar-nos a conèixer. I per això:
· És important parlar amb entitats i persones que tinguin coneixement
de famílies susceptibles de desnonaments; és important parlar amb
entitats com Creu Roja, Caritas, AMPAS, Associacions de Veïns...o
amb els serveis socials de l’ajuntament i el centre obert, per tal que
informin a les famílies de la nostra presencia i poder ajudar-les.
· Hem d’anar a les escoles. Difondre la PAH mitjançant díptics o altres a
l’entrada de les escoles per tal d’arribar a tota les famílies.
· Número de telèfon. Tenim un telèfon al nostre abast que ha d’estar
en funcionament permanent per assessorar a qui ho necessiti. A més
dels mitjans de comunicació i xarxes socials o Internet, es valora molt
positivament l’ús del telèfon mòbil ja que, es respon amb major
confidencialitat i tracte personal i és més accessible a totes les
persones.
· Lloc físic per l’assessorament. És important tenir un lloc físic on
tothom que vulgui s’adreci a nosaltres. Es valoren diferents
possibilitats (Locals municipals, AAVV.Bugarai, Ateneu) però
finalment creiem que el Centre Democràtic és un lloc adient ja que,
sempre és obert i pot ser més accessible. Es parlarà amb el Centre
per saber si podem fer ús de l’espai (Arnau Galí)
· En breu, hem de realitzar alguna entrevista i intervenir en programes
de radio i TV.
· Parlar amb els bancs de Caldes perquè es comprometin a evitar
realitzar l’execució de desnonaments.
· Es proposa fer una paradeta per donar-nos a conèixer, recollir correus
i realitzar convocatòries. Dins la paradeta podem tenir una guardiola
per recollir diners per pagar el material que generem, així com
recollir signatures per la ILP que es vol presentar en breu al
Parlament.
· També es proposa presentar una moció a l’ajuntament seguint els
passos de la PAH de Girona, entre altres localitats.
Ens informen que es produirà un desnonament el 15 de desembre, que
donaran el nostre contacte a la família per veure si podem col·laborar amb
ells a evitar el desnonament.
Surt el tema de deixar participar a entitats i col·lectius. Es creu que és
important que participin ja que, poden ajudar-nos molt tant en recursos com
en la col·laboració conjunta. També surt el tema de la participació dels
partits però, com és una associació apartidista, les persones que participin
de la PAH ho han de fer a títol individual tot i la seva militància a un partit.
Finalment, es considera que és adequat el funcionament en comissions, i
s’estableixen les diferents comissions amb els seus objectius.
COMISSIONS
· Organització realitzar l’ordre del dia, passar les actes, convocar
les assemblees, gestionar el correu i realitzar les convocatòries dels
desnonament. (Sandra Redondo i Arnau Galí) atabalada@gmail.com i
aresarbos@gmail.com
· Mediació i suport a les famílies parlar amb la família, policia,
comitiva judicial i banc prèviament i durant el desnonament. Amb el
suport a les famílies s’han d’esbrinar les seves necessitats i treballar
amb organitzacions dels tipus: Caritas, Creu Roja,... (Muriel, Rosa i
Estela) Murielcat.07@gmail.com, rmontie2@xtec.cat,
gallegoestela@gmail.com
· Portaveu Atendre als mitjans. Ha d’estar en contacte permanent
amb la comissió de comunicació i difusió. (Arnau Galí)
· Comunicació i difusió Realitzar pancartes, facebook i xarxes
socials, butlletes, comunicats de premsa i informar a la PAH de les
convocatòries que realitzem. També s’han d’encarregar de parlar
amb altres col·lectius. (Toni Masclans, Jordi Tena, Edilbert, Muriel,
Àngel Bejarano, Roger Riera, Francina) esgarrafem@hotmail.com,
jorditp83@gmail.com, edilbert.comas@gmail.com,
anratt@hotmail.com, pellarofa@hotmail.com,
francinaroura@gmail.com.
L'Arnau també donarà un cop de mà, ja que té informació editada.
· Assessorament Jurídic realitzar assessorament jurídic a les
famílies i encarregar-se dels tràmits. (Sandra Redondo) S'aposta per
parlar també amb l'Antonio Cousiño per si es vol afegir a la comissió
en tan que advocat conegut a Caldes.
· Institucional Recerca d’habitatge d’emergència, gestions amb
l’ajuntament, gestionar la moció, contactar amb els bancs per aturar
els desnonament. (Edilbert i Àngel Bejarano)
Durant la setmana les comissions es reuniran per pal de portar
propostes per la setmana vinent i començar a fer feina.
Propera reunió dimecres 2 de novembre a les 20h al Centre Democràtic.
Comissió de comunicació i difusió ha quedat diumenge 30 a les 12h al
Centre.
El correu electrònic de la PAH és pah.caldesdemontbui@gmail.com. La gent
de la comissió de comunicació ja té la contrasenya. Organització també.
El telèfon de la PAH és el 671 210 633.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada